"Οδήγησε με στην Εκκλησία" - Hozier


Με αφορμή αυτό το μοναδικό τραγούδι του Ιρλανδού τραγουδοποιού Hozier, δοκίμασα μια μετάφραση/ερμηνεία για να δώσω το νόημα στην ελληνική γλώσσα των καταπληκτικών αυτών στίχων. Έτσι ώστε να μπορούμε να καταλάβουμε την μεγαλοπρέπεια που κρύβουν αυτά τα λόγια. Δεν είμαι μεταφραστής, ούτε δεινός γνώστης των αγγλικών, δεν μετέφερα λέξη προς λέξη την μετάφραση. Ο σκοπός είναι να κατανοήσουμε στην γλώσσα μας, με τις εκφράσεις μας, την αλήθεια αυτού του αριστουργηματικού ποιήματος.

Το τραγούδι μιλά για την αγάπη, την ανιδιοτελή και άνευ όρων ή κανόνων συνύπαρξη δύο ανθρώπων, για αυτούς που την δαιμονοποιούν, για αυτούς που την αναζητούν. Για τον ρατσισμό, την ερωτική πράξη, την θρησκεία.

(κάτω από το clip βρίσκονται τα λόγια)



Η αγάπη μου έχει χιούμορ
σε μια κηδεία θα γελάσει
Κανείς δεν την εγκρίνει
έπρεπε να την έχω λατρέψει νωρίτερα

Αν οι θεός αληθινά μιλούσε
από αυτήν θα έβγαινε η κάθε του λέξη
Μα η κάθε Κυριακή Του γίνεται πιο πικρή
φρέσκο δηλητήριο κάθε βδομάδα

"Γεννηθήκατε άρρωστοι" ακούσαμε να μας λένε

Μα της αγάπης μου η «εκκλησία» δεν προσφέρει  απολυτότητα
Μου λέει «Λάτρεψε με στο κρεβάτι μας»
Ο μόνος παράδεισος που θα βρεθώ
είναι όταν μόνος μείνω μαζί σου

Γεννήθηκα άρρωστος.
μα την αρρώστια μου την αγαπάω.
Πρόσταξε με λοιπόν να γίνω καλά
Αμήν (x4)

Πήγαινε με στην εκκλησία,
πιστός σαν σκυλί να σε λατρέψω στον βωμό των ψεμάτων σου,
κι όσο εξομολογούμε τις αμαρτίες μου, ακόνιζε το μαχαίρι σου.
Προσέφερε μου την ζωή μετά θάνατον.
Ω Θεέ μου! Και θα σου δώσω την ζωή μου.

Αν είμαι ένας παγανιστής των καλών στιγμών
Τότε η αγάπη μου είναι η Θεά του Ήλιου
και για να κρατήσω την Θεά στο πλευρό μου
απαιτεί μια θυσία

Να στραγγίξω ολόκληρη την θάλασσα
Να της προσφέρω κάτι λαμπερό
Κάτι από σάρκα για κυρίως πιάτο
δυνατό σαν το ψηλότερο κι ομορφότερο άλογο
Τι άλλο έχουμε διαθέσιμο;
έχουμε πολλούς πεινασμένους πιστούς σαν εμάς
Δείχνει ωραίο
Δείχνει άφθονο
Για την απαιτητική δουλειά

Πήγαινε με στην εκκλησία
πιστός σαν σκυλί να σε λατρέψω στον βωμό των ψεμάτων σου
κι όσο εξομολογούμε τις αμαρτίες μου ακόνιζε το μαχαίρι σου
Προσέφερε μου την ζωή μετά θάνατον
Ω Θεέ μου! Και θα σου δώσω την ζωή μου.

Ούτε Κύριοι, ούτε Αρχηγοί
Όταν ξεκινά του έρωτα η τελετή
Δεν υπάρχει αγνότερη αθωότητα από την γλυκιά μας αμαρτία

Στην παράνοια και την βρωμιά, της λυπημένης αυτής ανθρώπινης σκηνής
Μόνο τότε είμαι άνθρωπος
Μόνο τότε είμαι αγνός
Ω Αμήν, Αμήν, Αμήν

Πήγαινε με στην εκκλησία
πιστός σαν σκυλί να σε λατρέψω στον βωμό των ψεμάτων σου
κι όσο εξομολογούμε τις αμαρτίες μου ακόνιζε το μαχαίρι σου
Προσέφερε μου την ζωή μετά θάνατον
Ω Θεέ μου! Και θα σου δώσω την ζωή μου.

By Hozier - (μετάφρ. Κωνσταντίνος Σύρμος)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κύκνειο άσμα...

- Έκθεση -

- Αμαρτωλάγιες σκέψεις -

- Τιποτένιο ποίημα -

Εμφάνεια - Ποιητική Συλλογή (ανθολογήσεις, κριτικές)